Marriott samlede rejsebranchen

Salgsdirektør for Marriott-hotellet i København, Gitte Nødskov, til venstre, med Anne Klintfeldt, nordisk salgschef for Marriotts globale salg ved arrangementet i går på hotellet.

Salgsdirektør for Marriott-hotellet i København, Gitte Nødskov, til venstre, med Anne Klintfeldt, nordisk salgschef for Marriotts globale salg ved arrangementet i går på hotellet.

HOTELLER: Danmarks største 5-stjernede hotel havde i aftes inviteret ansatte fra rejsebranchen og firmakunder til at møde repræsentanter for 14 Marriott-hoteller i primært Europa. Copenhagen Marriott Hotel præsenterer næste uge nyt mødekoncept.

Det var anden gang, der var Marriott Marketplace på hotellet i København. Marriott regner sig nu med 4.000 hoteller for verdens største hotelkæde.

En række af Marriott-koncernens varemærker fra 13 hoteller i Europa samt et fra Caribien deltog i den lille skandinaviske rundtur, der i forgårs var i Stockholm. Ved arrangementet i København var der 112 tilmeldte rejsebureauagenter og firmakunder.

I næste uge søsætter Marriott-hotellet i København et nyt koncept til møder og konferencer, oplyser hotellets salgsdirektør, Gitte Nødskov, til standby.dk. Hotellet har gentænkt den traditionelle mødeoplevelse for at imødekomme en stigende efterspørgsel på mere inspirerende og kreative arbejdsmiljøer.

Hele baduljen har været gennem tænke-rummet, fra mindre møderum, store konferencelokaler, receptionsområder og integreret service og teknologi.

”Måden hvorpå mennesker arbejder er under konstant udvikling, men måden hvorpå møder og konferencer bliver holdt på hoteller, har ikke fulgt trop,” siger Gitte Nødskov.

Marriotts nye mødeområder består af fleksible arbejdsstationer med trådløs teknologi og funktioner som videokonference, intelligente whiteboards, projektionsvægge, docking-stationer og touch screens. Al teknologi vil være app- eller web-baseret.

“Med inspiration fra hvordan Generation Y omgås og arbejder på, introducerer vi et rum, som opfordrer til et kollektivt arbejdsmiljø for at opnå bedre resultater ved møder og konferencer. Vi kalder det The Future of Meetings,” siger Gitte Nødskov.

Med sine 401 værelser er Marriott-hotellet i København det største danske 5-stjernede hotel.