
Ian Leat, regionaldirektør for Marriotts salg i Vesteuropa, (til venstre) med ansatte fra erhvervsrejsebureauet Via Egencia i København, samt Gitte Nødskov, til højre, salgsdirektør for Marriott Copenhagen.
HOTELLER: Repræsentanter fra 17 af hotelkædens hoteller i og udenfor Europa mødtes i går i København med travel managers, store firmakunder og agenter fra erhvervsrejsebureauerne.
Over 100 af Marriotts samarbejdspartnere var mødt op til Marriott Markedsplads på det 5-stjernede hotel i København – her kunne de høre nyt fra de deltagende hoteller samt bl.a. Brussels Airlines og Hertz Biludlejning. Tilsvarende markedspladser har i mange år været holdt i de større europæiske byer, men det var første et sådant arrangement blev afviklet i København – i dag er en tilsvarende markedsplads i Stockholm.
Marriott kom til Norden i 2001 med åbningen af sit foreløbig eneste hotel i Danmark. Kæden har omkring 20 varemærker, et nyt bliver Moxy i samarbejde med Ikea-koncernen. Hvornår Moxy kommer til Norden vides endnu ikke, næste år åbner det første Moxy i Milano.
På verdensplan har Marriott 3.700 hoteller under sine forskellige varemærker.
Gitte Nødskov, salgs- og marketingsdirektør for Hotel Marriott Copenhagen, sagde i går til standby.dk:
”Vi har haft en fantastisk sommer, helt over forventning, også i forhold til sidste år. Stigningen er omkring de 10 pct. Vi har haft store VIP- arrangementer og mange flere krydstogtsgæster end tidligere år. Samtidig ser første kvartal 2014 allerede meget lovende ud.”
Foran Marriotts side mod havnen i København åbnede for nylig en ny attraktion, ”Kalvebod Bølge.” Den 4.000 m2 lange bølgeformede promenade byder bl.a. på opholdszoner, fitnessplads, klatrevæg, fortøjningsmuligheder til mindre både og en kajaklegeplads.

STANDBY.DK Nyt om rejser

