Milliarder investeres i fynsk turisme

Oversigtsfoto over nye turismeinvesteringer på Fyn.

TURISME: Oplevelsesindustrien på Fyn oplever lige nu et historisk højt investeringstryk. En gennemgang fra Udvikling Fyn viser, at der de næste fire år kommer investeringer på mindst to milliarder kr. i hotelsenge og unikke oplevelser i det fynske.

Destination Fyn Klyngen har sammen med Sport Event Fyn sat sig for, at Fyn slår en klo i det stigende antal turister, og at Fyn samtidig bliver i stand til at tiltrække flere investeringer.

“Fyn har momentum. Der investeres massivt i udvidelse af overnatninger, udviklingen af en international ambition på cykelturisme og stærke signaturoplevelser, som kan brænde Fyn fast i de rejsendes bevidsthed. Det giver flere gode grunde til at besøge Fyn, og det har vi tænkt os at udnytte med vores nye markedsføringsstrategi FYN365”, siger Thomas Kastrup, forretningschef for Destination Fyn Klyngen.

Blandt sværvægterne, når det gælder investeringer, er Odenses færdigbyggede kulturhus Odeon til 600 mio. kr, den store genopbygning af Nyborg Slot til 276,6 mio. kr., det nye HCA Eventyrhus til 305 mio., og det nye golfanlæg i Kerteminde, Great Northern, til 400 mio. kr.

x

Læs Også

Lille fremgang for Danmarks 50 største attraktioner

Sidste år havde de 50 mest besøgte attraktioner i Danmark 26 millioner danske og udenlandske gæster - en stigning på 300.000 i forhold til 2016, viser VisitDenmarks netop udgivne årlige Attraktionsliste.

Færøerne klar med ny bookingplatform

Turister til Færøerne kan nu bestille udflugter, rundture og meget mere via det nye samarbejde Guide to Faroe Islands, der støttes af øernes turistråd og omfatter 50 udbydere af turismeprodukter på øgruppen.

Højsæson øger omsætning på hoteller og restauranter

Den danske hotel- og restaurantbranche skaber i sommermånederne 6.000 flere jobs og en øget omsætning på 1,5 milliarder kroner, viser ny analyse fra Dansk Erhverv.

Flest danskere på ferie i Uge 29 og 30

Fire ud af 10 danskere på arbejdsmarkedet holdt sidste år ferie i ugerne 29 og 30, som dermed er de mest populære ferieuger, viser ny opgørelse fra Danmarks Statistik.

Mere turbo på nordjysk turisme

Der skal fælles retning i nordjysk turisme, siger partnerne i Business Region North Denmark. Deres nye turismestrategi sigter efter vækst via koordinerede indsatser.

Nyt medie med danske turismenyheder til tyskerne

Af de 26,7 millioner udenlandske turistovernatninger sidste år i Danmark var 57 procent tyske – i alt 15,2 millioner. Nyt onlinemedie har fokus på turistnyt fra Danmark til de tyske turister.