Millionbøder til uærlige bookingmaskiner

Den franske hotel- og restaurantorganisation, Synhorcat, oplyser at de tre hjemmesider skal betale 285.000 euro i erstatning til organisationen for at have skadet erhvervets interesser.

 

Sagen blev kørt på vegne af to franske hoteller, som modtog 82.000 euro tilsammen. De tre hjemmesider skal også betale 20.000 euro i sagsomkostninger til hver af parterne. Samlet lød regningen på 427.000 euro – 3,2 mio. kr. Det skriver Horestas nyhedsbrev.
 
Det svenske branchemagasin, Restauratören, skriver, at Guldgränd Hotel Apartments i Stockholm også for nylig meldtes fuldt booket på Expedia – selv om hotellet havde ledige værelser.
Restauratören bad Expedia om kommentar, men fik besked på, at ”Expedia ikke udtaler sig om kommercielle vilkår til journalister."

 

Horesta vil gerne høre fra danske hoteller der eventuelt har haft samme oplevelser – at de trods ledige værelser står som udsolgt på bookingmaskiner.

Skrevet af