Millioninvestering i familiehoteller

Foto: Marcus Lawett.

Foto: Marcus Lawett.

Star Tour investerer 350 millioner kroner i 10 nye familiehoteller. Herefter har Star Tour fra sommeren 2016 22 store koncepthoteller for familier.

”2015 var et økonomisk stærkt år for os, og derfor er det et godt tidspunkt at investere i fremtidens familiehoteller”, siger Nikolai Johnsen, pressechef for Star Tour.

Ifølge Star Tour er der tænkt på alt fra børneklubber, træningsmuligheder og til store pool-områder. Konceptet kaldes Blue Village Family Life, og de 10 nye hoteller er placeret på mindre øer som græske Zakynthos og Korfu samt spanske Menorca.

I alt skal Star Tours nordiske modervirksomhed TUI sende 190.000 gæster til et Blue Village Family Life for at få regnestykket til at gå op.

I 2016 venter Star Tour en stigning på 12% i antallet af gæster på Blue Village Family Life-hotellerne. TUI, Star Tours moderselskab, offentligjorde for nylig sit årsregnskab, der viste et overskud på 8,2 milliarder kroner af en omsætning på 150 milliarder.