Millionsalg trods finanskrise

Der var en enkelt dag til forskel på startskuddet til den store kampagne med en mio. lavprisbilletter i SAS, men der er et endnu bedre resultat på vej, selv om sidste år lå tæt på rekorden.

”Nej, vi har ikke mærket noget til finanskrise i forbindelse med udsalget i år,” siger marketingdirektør Per Møller Jensen (foto) til takeoff.dk. ”Nu er det jo primært fritidssektoren kampagnen er rettet imod, men her har rejselysten været mindst lige så stor som tidligere.

Der er tale om både lange og kortere ture. I Sverige og Norge har salget af indenrigs billetter været en stor del. Fra Danmark er det endnu en gang London, Stockholm og Oslo i nævnte rækkefølge, som de tre mest populære destinationer,” fortsætter han.

Blandt de oversøiske rejsemål fra Danmark topper New York ikke uventet. Det er meget svært at få et hotel på Manhattan i for eksempel oktober, til hvad de fleste danskere vil opfatte som en rimelig pris. – SAS tager 3.999 kr. retur for en lavpris og mere end halvdelen er skatter og afgifter.

Selv om det går langsomt med at få trafikken til Japan op igen i fulde omdrejninger, har der været et overraskende pænt salg til den kommende halvårsperiode af lavpriser til Tokyo.

 

Skrevet af Ejvind Olesen