Mobilt turistkontor i Aarhus

VisitAarhus har haft premiere på rullende vogn med information til turister.

Af Jan Aagaard

Under weekendens SPOT Festival blev VisitAarhus nyeste initiativ, Infovognen, indviet. Den er en blandt flere indsatser under konceptet ’det mobile turistkontor’.

VisitAarhus har arbejdet med konceptet, siden organisationen valgte at lukke det traditionelle turistkontor for seks år siden.

VisitAarhus fokuserer både på digitale og mobile platforme, blandt andre touch-skærme med turistinformation og Christianiacykler, der bruges som pop-up turistkontorer rundt omkring i byen i forbindelse med events og konferencer.

I 2016 betjente VisitAarhus’ mobile turistkontorer flere end 85.000 brugere.

”Med den nye VisitAarhus Infovogn har vi endnu større mulighed for at møde turisterne, hvor de er. Weekendens tilbagemeldinger på infovognen har været meget positive, og vi har store forventninger til den fremtidige brug i byens gæsteservice,” siger Peer H. Kristensen, direktør i VisitAarhus.

Infovognen vil i sommerperioden primært være placeret på Store Torv i Aarhus.

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.