Nordisk kampagne for kinesiske turister

kinamandDen 26. november arrangeres fælles nordisk gallamiddag for kinesiske medier og rejsebranche.

Ifølge Visitdenmark er det første gang at Finland, Sverige, Norge og Danmark har fælles kampagne i Kina.

Når Danmark overtager formandskabet for Nordisk Råd i 2016, skal turismen sætte højt på dagsordenen. Blandt andet vil turismeorganisationerne blive inviteret til samtaler om, hvordan flere turister kan lokkes til Norden, siger Henrik Dam Kristensen, der bliver formand for Nordisk Råd næste år.

”Vi har allerede et godt samarbejde med flere af de nordiske turismeorganisationer. I Kina har vi et fast samarbejde med især Norge og Sverige, men på andre markeder sker samarbejdet ofte ad hoc, og vi kan se en klar fordel i at lægge langsigtede planer sammen og arbejde for, at markedsanalyser gennemføres i fælles regi for at udbygge viden og dele omkostninger,” siger Lars Erik Jønsson, vicedirektør i VisitDenmark i en pressemeddelelse.

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.