Norwegian driller SAS med alderen

I et interview med avisen Dagens Industri siger Bjørn Kos, at han synes, SAS er en god konkurrent, fordi

’deres fly er jo gamle, og de kæmper stadig med høje omkostninger. I modsætning til os’, skriver business.dk.

 

Men det har fået SAS til at reagere og fortælle, at Norwegians flyflåde ved årsskiftet havde en gennemsnitlig alder på 11 år, mens gennemsnittet for SAS var 11,5 år.

 

Informationschef Anne-Sissel Skånvik fra Norwegian siger, at det norske flyselskab løbende får nye fly, så gennemsnitsalderen hele tiden sættes ned, selv om forskellen ikke er stor lige nu.

 

Også SAS har dog planer om nye fly i flåden, og det sker muligvis allerede fra næste år.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

MSC Cruises får sit nye flagskib, MSC Seaside

MSC Seaside er leveret fra Fincantieri værftet og er det andet nye krydstogtskib, som MSC har søsat i 2017. Skibet får hjemmehavn i Miami og er første skib i MSCs Seaside klasse.

Politiet tager 20 spritbilister hver dag

Sidste år sigtede politiet 7.203 personer for spritkørsel, viser tal fra Rigspolitiet. I julefrokostsæsonen sætter politiet ind med ekstra kontrol. Rådet for Sikker Trafik og TrygFonden opfordrer til at lade bilen stå

Ny ledelse for RCL Cruises i Norden

Julie Ødegaard er udpeget som midlertidig General Manager Nordic for Royal Caribbean International Ltd (RCL). Hun får ansvaret for Royal Caribbean International, Celebrity Cruises og Azamara Club Cruises i Norden.

Konkurs i airberlin koster Rejsegarantifond millionbeløb

LUFTFART: Flere hundrede danske passagerer vil få dækket deres udgifter til ubrugelige flybilletter med airberlin - minus selvrisikoen på 1.000 kroner.

Konkurrencemyndigheder undersøger Lufthansa

LUFTFART: De tyske anti-kartelmyndigheder har bedt Lufthansa om forklaring på stigende priser på tysk indenrigs efter airberlin gik konkurs. Lufthansa vil gerne udbyde 1.000 ekstra flyvninger om måneden.

Lufthansa pumper 700.000 ekstra sæder ud på tysk indenrigs

LUFTFART: I kølvandet på airberlins konkurs mangler der skønsmæssigt over 50.000 månedlige flysæder på de tyske indenrigsflyvninger. Lufthansa-selskab alligevel ikke til København.