Norwegian vil også have sin del af kagen blandt forretningsrejsende og indgår aftale med reservationssystemet Sabre.
Sabre Travel Network har indgået flerårig aftale med Norwegian om, at Sabre skal distribuere Norwegians priser og trafikprogram.
Som led i aftalen kan rejsebureauer, der bruger Sabre, bl.a. sælge diverse ekstra ydelser til Norwegians flyvninger, herunder måltider og bagage, der skal i flyets lastrum.
Aftalen med Sabre hænger også sammen med, at Norwegian maj/juni i år begynder at flyve fra Oslo og Stockholm til bl.a. New York. Fra efteråret får Norwegian også en eller flere langruter fra Københavns Lufthavn – destinationerne er endnu ikke offentliggjort.
Norwegians salgsdirektør, Lars Sande, siger i en pressemeddelelse:
“Aftalen med Sabre vil hjælpe med at få Norwegians produkter distribueret på en lang række nye markeder verden over.”
Harald Eisenaecher, senior vice president for Sabre i bl.a. Europa, siger: “Norwegian er de seneste år blevet en stadig vigtigere spiller blandt europæiske forretningsrejsende. Sabre vil fortsætte med at investere i teknologier så f.eks. lavprisselskaber som Norwegian kan få distribueret deres priser mm. overfor rejsebureauerne.”
Sabre har i forvejen priser fra over 400 flyselskaber, herunder andre lavprisselskaber som Easyjet og Lufthansas Germanwings. Sabre Travel Network bruges af ca. 350.000 rejsebureauagenter verden over. De booker for mere end 100 milliarder dollars hos Sabre om året.