Norwegian tjener stort på små indkøb

Norwegian_737_cabinLavprisselskabet fastholder, at passagerer kun skal betale for de varer og den service, de selv ønsker. Alene i det seneste kvartal gav det indtægter på 967 millioner norske kroner – 780 millioner danske.

Ifølge norske Aftenposten udgør det 13% af Norwegians samlede indtægter. Sidste uges kvartalsregnskab viser, at hver passager i snit brugte fem kroner mere end i samme periode sidste år. Det svarer til et yderligere mersalg for 124 millioner norske kroner på basis af de 24,8 millioner passagerer, Norwegian havde i 2014, skriver ekstrabladet.dk.

”Det er en vigtig indtægtskilde for os”, siger Norwegians kommunikationschef, Lasse Sandaker-Nielsen og nævner mad, bagage og valg af sæde som de mest populære ydelser.

Også SAS har også betydelige indtægter fra den kant, men lavere end hos Norwegian, fordi SAS i højere grad opererer med et totalprodukt, forklarer informationschef Knut Morten Johansen.

Kaffe og te er for eksempel inkluderet i billetprisen hos SAS og i de fleste tilfælde er også bagage og valg af sæde inkluderet.