Nu kommer de kinesiske turister

I årets første syv måneder har der været 35.157 kinesiske overnatninger i Danmark,  en fremgang på næsten 19% i forhold til samme periode i 2009, viser de seneste overnatningstal fra Danmarks Statistik.

”Det er godt for omsætningen i den danske turismebranche, som  de seneste år har oplevet tilbagegang på de udenlandske markeder”, mener direktør Søren Leerskov, leder af VisitDenmarks aktiviteter i Asien. Med et gennemsnitligt døgnforbrug på ca. 2.400 kr. er kineserne nemlig blandt de turister, der bruger flest penge i Danmark og der er gode muligheder for, at Danmark kan få endnu flere turister fra Kina, mener han.

Tidligere var langsommelig dansk udstedelse af visa en stopklods for ekspansion i Kina.  Den danske visa-praksis er imidlertid blevet markant forbedret de seneste år, så tiden er til at fokusere på øget markedsføring i Kina. Og på øget samarbejde mellem de forskellige aktører i den danske og kinesiske rejse- og turismebranche om flere konkrete rejser til Danmark.

Den holdning deler SAS, der er en væsentlig aktør på det kinesiske marked.

”SAS har i årets første otte måneder haft en stigning på 10% i antallet af passagerer fra Kina til Danmark. Så potentialet for øget ekspansion er til stede nu”, siger Christian Hylander, chef for corporate & agent sales i SAS

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.