Nu må SAS-kunder selv betale

Det gælder for de kunder, der er strandet i USA, Thailand, Kina og Japan, som i går fik at vide, at SAS betaler endnu 48 timer, hvorefter kunderne selv må betale, skriver borsen.dk.

Ifølge kommunikationschef Mikkel Thrane i SAS har SAS haft flyvninger ud af USA, Kina, Japan og Thailand og man forventer meget hurtigt at kunne få passagererne hjem, så det kun er få, der er strandet.
Korrespondent Jan Larsen fra DR har talt med flere danskere, der er strandet i Beijing og har kontaktet SAS, som oplyser, at man har tjekket reglerne og mener, at stop af betalingerne er indenfor lovens rammer.
 Ingen af de strandede passagerer ved, hvornår de kan komme hjem, men frygter for økonomisk ruin, hvis det kommer til at vare mange dage.
Men Mikkel Thrane fastholder, at man allerede har ydet udstrakt service og fortsat dækker op til et vist beløb i 48 timer, hvorefter de er på egen hånd.

Afdelingschef Vagn Jelsøe i Forbrugerrådet mener SAS løber fra sit ansvar overfor passagererne og er ikke sikker på, at SAS lever op til reglerne, hvorfor han råder passagererne til at købe det nødvendige hotel og forplejning og så klage til Statens Luftfartsvæsen, når de kommer hjem.

Skrevet af Flemming Juul