Nu vil SAS satse på langdistancen

Passagererne har nogle år været tilbageholdende med de lange rejser til Asien og USA, men nu er de for alvor på vej tilbage. Det får flyselskabet til at genindsætte de langdistancefly, der blev parkeret i 2009, skriver den svenske avis Dagens Industri ifølge business.dk.

 

Robin Karmark, der er kommerciel chef i SAS beretter, at indsættelsen af Airbus A340 flyet vil ske for at styrke ruterne til Bangkok og Chicago, men nævner, at der i det hele taget er øget efterspørgsel på ruterne fra København til New York, Chicago, Bangkok og Dubai og på ruten fra Stockholm til New York.

 

Den interkontinentale trafik hos SAS faIdt i 2009 med 18,9%, men steg til eksempel i maj i år med 10,9%.

 

Ifølge Morgenavisen Jyllands-Posten koster flyet 60 millioner kroner at lease på årsbasis og ventes at skabe en ekstra omsætning på omkring 200 millioner kroner.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.