Ny chef for Color Line

Det er rederiets salgs- og markedschef Henrik Renneberg, der er udpeget som den nye mand ved roret, og han har solid erfaring fra rejsebranchen. Den vigtigste opgave er at sikre, at Color Line høster frugterne af de milliardinvesteringer, som er foretaget de seneste år.

 

Henrik Renneberg tiltræder 1. januar 2009 og afløser Jakob Jensen, der kom til Color Line i 1960 og har været adm. direktør siden 1989.

 

Renneberg er uddannet i salg, marketing og kommunikation fra Handelshøjskolen og begyndte sin karriere i rejsebranchen hos Benns Rejser, Thinggaard Rejser og Robinson Scandinavia. Efter 15 år i rejsebranchen kom han til reklamebureauet Tilsted Kommunikation, og senere blev han direktør hos Arcon Solvarme A/S, inden han i februar i år blev salgs- og markedschef hos Color Line. Yderligere har han været med i netværksprojekter ved Danmarks Turistråd, hvor opgaven bestod i at styrke og udvikle dansk turisme.

Color Line har foretaget milliardinvesteringer i hurtigfærgerne SuperSpeed på Hirtshals-Kristiansand og Hirtshals-Larvik. Jakob Jensen har stået i spidsen for de store investeringer på dansk side og Henrik Rennebergs visioner for Color Line er at bringe rederiet sikkert ind på markedet og få det maksimale udbytte af investeringerne.


Color Line åbner et online booking-system i 2009, som skal synliggøre rederiets kundebevidsthed og effektivitet. Systemet gør det muligt at sammensætte individuelle rejser til Norge.

Skrevet af Flemming Juul