Ny rute tiltrækker passagerer til andre destinationer

”Der bookes mange sæder på vores fly ud af København, det ser positivt ud, selv om der ikke konstant er udsolgt. Gulf Air åbnede bl.a. på København, fordi det var den europæiske destination, det solgte bedst fra, uden at have egne fly,” siger Johnny Schou til Stand By. Han er direktør for GSA-bureauet Discover the World Marketing i Norden og Baltikum.

 

”Men efter Gulf Air nu har København som sin første nordiske destination, ser vi et lidt ændret rejsemønster. Nu bookes der pladser til destinationer, der ikke før var så bookede ud af København, hvor passagererne skulle skifte til Gulf Air i en anden europæisk lufthavn. Fordi Gulf Air er et stærkt regionalt selskab i Mellemøsten tiltrækker vi bl.a. mange rejsende indenfor denne målgruppe, såvel erhvervsfolk som etniske passagerer,” siger Johnny Schou, der er ved at sammensætte det team, der skal repræsentere flyselskabet i Danmark.

 

Gulf Air har i første omgang fire ugentlige Boeing 737’ere mellem Bahrain og København, går det efter planen opgraderes ruten fra næste sommer til en daglig og større Airbus 320.

 

Gulf Air handles af SAS i Københavns Lufthavn, der er tjek ind i den del af Terminal 2, der er tættest på Terminal 3. Gulf Airs passagerer på first og business class har adgang til den nye lounge CPH Apartment.

 

Gulf Air når i år tæt på 50 destinationer i 28 lande – udover København er der i år åbnet på, eller vil blive åbnet nye ruter til Addis Ababa i Etiopien, Geneve, Kabul i Afghanistan, Milano og Nairobi i Kenya.
 

Københavns Lufthavn har i dag 23 oversøiske ruter. 12 pct. flyver med langruter, ca. 1/3 fra lufthavnens ”lokalområde,” resten fra andre lufthavne. Lufthavnen havde i fjor år 21,5 mio. passagerer.

 

Skrevet af Henrik Baumgarten