Ny strategiplan for AF-KLM

air france-klmAir France-KLM vil øge sin basisindtjening med op til 10% indtil 2017 som led i en ny strategisk plan, der kombinerer en ekstra indsats på feriemarkedet med øget appeal til long-haul passagererne.

Den dobbelte trussel fra lavprisselskaberne og fra de mellemøstlige flyselskaber, har fået Air France-KLMs bestyrelse til at vedtage strategiplanen ’Perform 2020’ som indeholder en blanding af omstrukturering og milliardinvesteringer.

Planen efterfølger ’Transform 2015’ turnaround planen, der er på vej til at opfylde målet om besparelser på en milliard Euro.

Den nye plan kræver reducerede enhedsomkostninger på mellem en og halvanden procent pr. år og fastholder dermed den gennemsnitlige reduktion fra 2012 til 2014.

Air France-KLM vil investere stort i forbedrede produkter og service på langruterne og styrke effektiviteten på selskabets hubs, samtidig med nytænkning omkring selskabernes flyvninger på korte og mellemdistancer. Det skal blandt andet ske gennem en investering på en milliard Euro i koncernens lavprisselskab Transavia, der skal have 100 fly i flåden, ansætte 250 nye piloter frem til 2017 og etablering af baser i både Tyskland og Portugal.