Nyt dansk rejsebureau

Medarbejderne på det nye rejsebureau, Hideaways.

Hideaways med adresse på Vesterbrogade i København er et nyt rejsebureau med fokus på små sydeuropæiske hoteller.  Bag bureauet står tidligere ansatte i PortugalBureauet og Kulturrejser Europa.

”Fremtidens rejselystne publikum ønsker unikke og autentiske ferieoplevelser uden at gå på kompromis med kvaliteten. Vi ser os selv som pionerer inden for denne måde at arrangere rejser på, der meget vel kan gå hen og blive trendsættende for, hvordan danskerne ønsker at rejse i fremtiden.”

Det siger Marie Kaalund Winther, medejer og en af initiativtagerne til det nye nicherejsebureau, Hideaways. Bureauet har meldt sig ind i Danmarks Rejsebureau Forening.

”Vi tror, at hideaways bliver et begreb i fremtiden, ligesom all inclusive-konceptet blev det for år tilbage,” tilføjer Marie Kaalund Winther.

Et typisk hideaway er en vingård i Toscana, en posada i Andalusien, et boutique-hotel i Umbrien eller en quinta i Portugal. Ens for alle er, at de er små hoteller med en god standard og som regel familieejet i generationer.

Ud over Marie Kaalund Winther som produktionsansvarlig udgøres rejsebureauet af Ulrika Johnson som salgs- og produktionsmedarbejder, Simon Westh Henriksen, medejer og ansvarlig for IT, samt Mikkel Krohne-Sørensen, medejer og ansvarlig for kommunikation og marketing.

Nyt dansk rejsebureau

Direktør Ann Kirstina Bret: ”Min mand, Jean Marc, og jeg startede eget incomingrejsebureau i 1998. Nu laver vi også rejser til hele verden med Avision Rejser.”

 

Tre af Avision Rejsers 16 ansatte er i den out going-afdeling.

 

Avision Rejser forventer i år op mod 500 gæster.

Produktchef Maria Nibak med 17 års erfaring fra Albatros Travel, Kuoni, Apollo og Kilroy håber rejsebureauet kan skille sig ud ved at lægge vægt på bl.a. god mad, kultur og mere tid på egen hånd under rejserne.

Skrevet af redaktionen

Nyt dansk rejsebureau

”Spot on Travel” er Danmarks nyeste rejsebureau, der netop er åbnet i Århus. Bag det står 35-årige Lene Bugge, en kendt person i den danske rejsebranche.

 

Overskriften for Spot on Travel er ikke masseproducerede rejser. ”Fokus bliver individuelle og skræddersyede rejser,” siger Lene Bugge.

 

På det nye rejsebureaus hjemmeside – spoton-travel.dk – præsenteres nogle af de mange rejsemål, Lene Bugge har besøgt. ”Vi henvender os til alle, der ønsker kvalitet og tryghed på hele rejsen,” siger hun.

 

”Vi giver personlig betjening, der skal ikke bookes over vores hjemmeside. Vi skal ikke tilbyde præfabrikerede ture, men strikker rejsen sammen efter kundens ønsker og med vores forslag som appetitvækkere til at gøre rejsen endnu bedre,” siger Lene Bugge og tilføjer:

 

”Spot on Travel er et niche-bureau med fokus på detaljen. Jeg har ideer til, hvordan vi kan gøre det lidt bedre end andre, bl.a. ved at bruge mit store netværk i rejsebranchen verden over. Jeg brænder for at dele mine rejseerfaringer, så hver kunde får unik rejse.”

 

Lene Bugge begyndte i rejsebranchen i 1997 som guide for Thinggaard Rejser i bl.a. Østrig og Berlin. I 2000 kom hun til Check Point Travel i Århus – da dette bureau i 2003 købte Master Travel i hendes fødeby, Randers, blev Lene Bugge leder af Master Travel. Hun vendte i 2007 tilbage til Check Point Travel som bureauchef.

 

Skrevet af Henrik Baumgarten