Legos nyeste sæt sætter fokus på rejseminder. (PR-foto).

Nyt Legosæt sætter fokus på rejseminder

LEGO har netop lanceret et nyt sæt, som giver mulighed for at udstille rejseminder. LEGO er selv medejer af verdens andenstørste udbyder af turistattraktioner.

I denne uge har LEGO sendt et nyt legosæt på gaden, som sætter fokus på rejseminder. Travel Moments, som sættet hedder, er inspireret af vinderen af sæson 4 af den amerikanske version LEGO Masters, som bliver sendt på Fox.

Her vandt et Legobyggeri på cirka 2,5 meter i længden og bredden, som forestiller en flyvemaskine, som bærer nogle af vinderne Christopher og Roberts mest skattede rejseminder. Helt så stort er Legos nye sæt ikke, men sættet forestiller også et fly samt et verdenskort.

Sættet er designet til, at fem venner kan bygge på samme tid med separate instruktioner, poser og modulære komponenter, som skal fremme holdarbejde, oplyser Lego i en pressemeddelelse.

Kan udstille rejseminder
Sættet indeholder klemmer, som giver ejeren mulighed for at udstille sine rejseminder som fotos, postkort og souvenirs på en unik måde.

Samtidig giver kortet mulighed for, at den enkelte ejer kan markere deres besøgte rejsedestinationer på verdenskortet og eventuelt destinationer, de drømmer om at besøge i fremtiden.

LEGO står selv bag en række turistattraktioner. LEGO-familiens holdingselskab Kirkbi A/S ejer nemlig ikke mindre en 47,5 procent af den store koncern af forlystelsesparker, Merlin Entertainments, som næstefter Disney er den største operatør af turistattraktioner på verdensplan.

Kæden tæller i dag mere end 140 attraktioner i 24 forskellige lande heriblandt 10 Legoland-parker, den store italienske forlystelsespark Gardaland, Madame Tussauds samt flere attraktioner med kendte brands såsom Gurli Gris og ikke mindst det verdenskendte vartegn London Eye ved Themsens bred. Ud over Kirkbi ejer investeringsselskabet Blackstone og den canadiske pensionsfond CPP Investment Board også andele af foretagendet.

I 2023 omsatte koncernen for lidt mere end 2,1 milliarder britiske pund, hvilket i danske kroner svarer til en omsætning på 18,6 milliarder, hvilket var en stigning på otte procent sammenlignet med 2022. I 2023 besøgte 62 millioner gæster koncernens attraktioner. Det er en stigning på syv millioner gæster og dermed ny rekord, oplyser Merlin Entertainments i sin årsrapport.

 

Relaterede artikler:

Dansk rejsekoncern henter ny chef i Legoland

Kendt dansk lufthavnsprofil skifter til LEGO House

Afgående direktør afleverer endnu et flot regnskab