Øget kapacitet uden nybygning i CPH

CPH bagdropKøbenhavns Lufthavn vil uden at bygge nyt skaffe kapacitet til 40 millioner rejsende. Det skal ske ved automatisering, effektivisering og nye løsninger, skriver Børsen.

For den adm. direktør, Thomas Woldbye, handler udvidelsen om, at gøre ting smartere, bedre og mere effektivt, til fordel for flyselskaber og passager, mens der samtidig spares penge.

”For mig er det at være verdens bedste lufthavn at være det for de kunder, der er relevante for os. Vi skal have en verdensklasse effektivitet for overhovedet at ’gøre os’ nogen steder”, siger Thomas Woldbye.

Han nævner som eksempel de manuelle ’bag-drops’, der normalt koster 35 sekunder pr. mand, men kan automatiseres til 15 sekunder pr. mand. Det sparer flyselskaberne tid og penge og gør kunderne mere tilfredse.

Københavns Lufthavne A/S havde sidste år 24,1 millioner passagerer og en omsætning på 3,6 milliarder kroner.

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.