Oprah hjælper dansk turisme

Turistbranchen glæder sig over den effekt, det har haft, at Oprahs talkshow har fokuseret på danskerne som verdens lykkeligste folk. Susanne Nordenbæk, markedschef for VisitDenmark i Nordamerika beskriver det som helt fantastisk at blive profileret så stærkt i et show, der har så stor bevågenhed, skriver politiken.dk.

Hun understreger den øgede værdi af Oprahs budskaber, fordi de stemmer overens med VisitDenmarks markedsføring i USA med henblik på sikkerhed, effektivitet, rettidige tog, gode restauranter, betydelig cykelkultur og en både sund og miljøbevidst befolkning.

Ifølge Frederik Preisler, direktør i reklamebureauet Mench, er det en uvurderlig reklame, Oprah har givet Danmark. Han tror ikke kan kan købe sig til noget tilsvarende.

VisitDenmarks medieovervågningsbureau regner med, at udsendelsen der blev set af 43 millioner amerikanere, har en reklameværdi på en million dollar.

Oprahs hjemmeside linker til både VisitDenmark og Wonderful Copenhagen og på Wonderful Copenhagens hjemmeside har der været over dobbelt så mange amerikanske brugere, som normalt.

 

Skrevet af Flemming Juul