Overvågningsteknologi giver kreativ annoncering

British Airways interaktiv skiltFLYSELSKABER: På tæt trafikeret vej ved London Heathrow og på Piccadilly Circus midt i London har British Airways opsat interaktive skilte der f.eks. fortæller, hvilket BA-fly, man netop nu kan se, hvor det skal hen og hvad billigste billet til destinationen er med British Airways.

British Airways hævder – formentlig med rette – at flyselskabet er først med denne form for annoncering og inspiration til at rejse. Ifølge BA bruger de interaktive skilte ”overvågningsteknologi” for at kunne interagere med BA-flyet i luften ovenover.

Via teknologien informerer skiltet om, hvilket BA-fly, der nu kan ses i luften, hvor det skal hen eller hvor det kommer fra; samtidig oplyses flyets flynummer. Der kan f.eks. stå på skiltet: ”Det er BA0234 fra Los Angeles,” fulgt af opfordringen: ”Flyv med den nye A380 til LA” – der kan også være informationer om BA’s laveste pris til den pågældende destination eller temperaturen på rejsemålet.

British Airways’ salgschef for Storbritannien, Richard Tams, siger: ”Med disse nye interaktive skilte prøver vi at vise, hvor let tilgængelig verden kan være.”

Skiltene er i Chiswick-området tæt på London Heathrow samt på Piccadilly Circus i London. Der er mere om den nye kampagne på hjemmesiden: BA.com/lookup