Passagerer overser gebyrerne

Det er de flyselskaber, der opkræver mest i gebyrer, der klarer sig bedst og har de bedste regnskaber. Ifølge Kenneth Karskov fra søgemaskinen vivero.com har lavprisselskaberne fundet ud af at sælge billetterne billigt og lægge alle gebyrerne oveni, så slutresultatet bliver ganske fornuftet, skriver politiken.dk.

Mens de traditionelle selskaber som for eksempel Finnair og SAS tilbyder service og all inclusive billetpriser, så opkræver for eksempel lavprisselskabet Norwegian gebyrer for sædereservation, bagage og meget mere. De lave billetpriser giver underskud, men gebyrerne redder regnskabet og giver lavprisselskabet millionoverskud.

Ifølge Kenneth Karskov kan man på vivero.com se, at kunderne er yderst prisfølsomme – helt ned til 50 kroner på en flybillet kan afgøre om de flyver med det ene eller det andet selskab. Resultatet spores både herhjemme og internationalt, hvor de traditionelle selskaber lider, mens lavprisselskaberne har betydelige overskud.

Han anbefaler kunderne at gennemføre en grundigere prissammenligning end den, man umiddelbart ser på billetpriserne.

Skrevet af Flemming Juul