Passagererne bliver stadig mere glad for SAS

70 % af SAS’ passagerer har de seneste måneder sagt, at de er tilfredse med selskabet.

 

”Det er det højeste niveau, siden vi begyndte at måle området i 2001. Passagererne er bl.a. glade vores høje punktlighed, men siger også, at der er plads til forbedringer,” siger vicepræsident i SAS for varemærker, marketing og EuroBonus, Per Møller Jensen, til Take Off.

 

SAS’ spørger passagererne om deres tilfredshed på ca. 20 punkter.
”Passagererne er tilfredse med kvaliteten, de får for pengene hos SAS. Og det er glædeligt, for før sagde mange bare, at SAS var for dyre, uden at kende vores billetpriser. SAS er stadig det flyselskab i fx Københavns Lufthavn der udbyder flest billigbilletter,” siger Per Møller Jensen.

 

Han medgiver, at det er ironisk med stigende kundetilfredshed hos SAS, der nærmest ikke har lavet andet end at skære ned på bemandingen de seneste år.

 

”Der er helt klart en særlig overlevelses-ånd i SAS, hvor medarbejderne siger, at nu skal vi give den en skalle og vise, at SAS nok skal klare sig. Samtidig kan vi se, at det igen går lidt fremad – fx tager vi til efteråret en af vores ”førtidspensionerede” Airbus 340 i brug på vores langruter, primært fra København, hvor vi kan få flere frekvenser til en række ruter i USA og Fjernøsten,” siger Per Møller Jensen.

 

 

Skrevet af Henrik Baumgarten