Petter Stordalen (Foto: Tord-Erik Andresen)

Petter Stordalen til DTA-seminar

På seminaret forud for årets Danish Travel Awards vil den norske hotelkonge Petter Stordalen fortælle, hvorfor han nu er tilbage i det danske hotelmarked.

Når den 24. udgave af Danish Travel Awards afholdes onsdag den 3 oktober, vil der også i år være programlagt et seminar forud for aftenens prisfest i Cirkusbygningen i København.

I år foregår seminaret i Dagmar Teatret, og temaet er “iværksættere i rejse- og luftfartsbranchen”.

Hovednavnet bliver norske Petter Stordalen, der er en af Skandinaviens mest succesfulde og ekscentriske iværksættere. Den 55-årige nordmand styrer fra sit norske domicil Strawberry-koncernen med 10 selskaber indenfor primært hoteldrift, ejendomme og kapitalforvaltning.

I Strawberry Hospitality Group finder man Nordic Choice Hotels, der er en af Nordens største hotelkoncerner med 185 hoteller og omkring 13.000 ansatte. Siden Petter Stordalen i 1996 købte sig ind i daværende Choice Hotels Scandinavia har hotelkoncernen udviklet sig betydeligt, selvom Nordic Choice Hotels i 2011 trak sig ud af Danmark efter en fejlslagen entré på det danske hotelmarked.

I sin bog “Min hemmelighed” omtaler Petter Stordalen sine første erfaringer med det danske marked som “dumhed, idioti, fejlslutninger, overmod og midlertidige hjernesvigt”. En selverkendelse, der vil noget.

Nu er Petter Stordalen for alvor tilbage i det danske hotelmarked som en ægte “Comeback Kid”, og alt det vil Petter Stordalen fortælle om på DTA-seminaret.

Eventyrer der flyver på vandet
På seminaret bliver der også lejlighed til at stifte bekendtskab med iværksætteri i luftfartsbranchen. Her vil administrerende direktør Lasse Rungholm fra Nordic Seaplanes fortælle om de mange udfordringer, der var forbundet med opstarten af den succesfulde vandflyrute mellem Aarhus og København.

Sidste år benyttede 12.500 passagerer DHC-6 Twin Otter vandflyet til at lade sig transportere mellem landets næststørste by og hovedstaden. Men det kostede også en årelang kamp med myndighederne at opnå de rette tilladelser til at igangsætte en operation, der ikke havde set sig lige tidligere.

Lasse Rungholm er uddannet erhvervspilot og advokat med speciale i transportjura. Han er en ægte eventyrer, der har kørt over indlandsisen i en Toyota Land Cruiser og besteget det 5.642 meter høje Elbrus i Kaukasien.

SeaGoddess blev hans skæbne
Danmarks Mr. Krydstogt vil også fortælle om sine erfaringer med iværksætteri på DTA-seminaret. Der er tale om Jesper Boas Smith, der er grundlægger af samt formand for Bella Vista Travel og bestyrelsesmedlem i Travel House-koncernen.

Oprindeligt var han beskæftiget inden for filmbranchen, men et krydstogt med SeaGoddess blev han skæbne. Han har etableret et krydstogtrejsebureau, der sammen med Travel House-koncernen i dag sælger krydstogter for 100 millioner kroner årligt. Men det har været hårdt arbejde, da fordomme og uvidenhed tidligere har forhindret danskerne i at tage på krydstogtproduktet til sig.

Som førende krydstogtekspert ved Jesper Boas Smith, hvad han taler om. Han har siden 1986 været på 136 krydstogter i 980 dage på 38 skibe og med 16 rederier.

Seminaret er åbent for alle interesserede. Deltagergebyret er 495 kroner inklusive moms, og i prisen er inkluderet kaffe/the, kildevand, frisk frugt og kage. Der er begrænset antal pladser, der tildeles efter først til mølle-princippet.

Læs mere om arrangementet og tilmeld dig på dette link.