Piloter flyver pink i oktober

I hele oktober skifter Thomas Cook-piloterne guldstriberne ud med pink striber.

I hele oktober skifter Thomas Cook-piloterne guldstriberne ud med pink striber.

Piloterne i Spies flyselskab, Thomas Cook Airlines, skifter i hele oktober guldstriberne på deres uniformskuldre ud med pink epauletter.

Piloternes FlyPink-kampagne skal være med til at skabe opmærksomhed omkring den store Støt Brysterne-kampagne, der i den kommende måned skal øge bevidstheden om brystkræft og skaffe penge til forskning.

Idéen bag FlyPink-kampagnen blev for nogle år siden lanceret af piloter i australske Qantas og Cathay Pacific. Danske Thomas Cook Airlines med ca. 230 piloter er det første selskab i Europa, der bakker op om kampagnen. Det sker sammen med søsterselskaberne Condor i Tyskland og Thomas Cook Airlines i England og Belgien, der tæller andre ca. 1.000 piloter.

”Danske Thomas Cook Airlines har ca. 1.100 ansatte, og da hver niende kvinde i Danmark rammes af brystkræft, er det naturligvis også en sygdom, som vi har tæt inde på livet i vores virksomhed”, siger kommunikationschef Torben Andersen i Thomas Cook Airlines.

De pink skulderstriber køber piloterne selv til en overpris. Overskuddet herfra doneres til Støt Brysterne-kampagnen.