Point på turistkontoen

bw_hallerne_still_fra_dokuDanmark har taget værtskabet alvorligt og ønsker at showene i B&W-hallerne skal imponere.

DR, Københavns Kommune, Region Hovedstaden og Wonderful Copenhagen har investeret omkring 237 millioner kroner og Wonderful Copenhagen mener, at der vil lande omkring 125 millioner kroner i byens kasser i forbindelse med værtsskabet, skriver ekstrabladet.dk.

”På længere sigt skabes der opmærksomhed over en by, det er relevant at holde store events i. Desuden bliver København rammen for omkring 170 millioner seere, og det er svært at prissætte”, siger Emil Spangenberg, talsmand for Host City Copenhagen.

Flere af byens hoteller kan melde alt udsolgt. 90.000 billetter sat til salg, og det betyder mange potentielle turister på restauranter, guidede turistture og shopping.

Forbruget betaler nok ikke for hele gildet, vurderer Horesta:

”Men man skal ikke undervurdere brandingværdien. København som hovedstad bliver eksponeret over for millioner af seere”, siger Allan L. Agerholm, formand for Region Hovedstaden i Horesta. 1.600 akkrediterede journalister fra over 80 lande forventes at dække showet.