Positiv udvikling for SAS

Totalt steg kabinefaktoren sammenlignet med samme måned sidste år og stigningen udgjorde to procentpoint.

 

Flere rejsende vælger nu at rejse med SAS fleksible og tidsbesparende produkter Business Class og Economy Extra, hvilket specielt mærkes på trafikken fra Skandinavien til Asien og USA, og nu også i Europa.

 

”Væksten for de europæiske forretningsrejsende og på Business Class og Economy Extra er i tråd med vores Core SAS strategi. At vi nu ser en vis forbedring på det vigtige men hårdt pressede norske marked signalerer, at vores produkt er konkurrencedygtigt og tyder på, at kærneværdier som punktlighed, enkelhed og service værdsættes af de rejsende”, siger Mats Jansson, SAS koncernchef.

 

Takket være bedre fyldte fly steg gennemsnitsindtægten (RASK) i juli med cirka 1% sammenlignet med samme måned 2009.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.