Pris for ’Love is in the air’

Det skete i Flightglobals ’Webbies’- prisuddeling. Webbies hylder de bedste og smarteste onlineaktiviteter i flybranchen og deres aktiviteter på de sociale medier.

 

Årets bedste onlinekampagne var en ny kategori i år og idéen var at fremhæve den website, som havde det mest kreative greb om markedsføring af et varemærke, et produkt eller et initiativ online. SAS Love is in the air – kampagnen var en konkurrence, hvor over 300 homoseksuelle par konkurrerede om at blive det første homopar, der blev viet i luften, hvilket skete ombord på et SAS fly mellem Stockholm og New York i december. Over 150 millioner verden over hørte eller læste om kampagnen, som blev en af 2010 mest succesfulde sociale medie kampagner.

 

Dommeren i kategorien, Shashank Nigam, chef for SimpliFlying, fandt i SAS en klar vinder:

”Gode strategier for markedsføring af flybranchen bygger på en lang række fremgange. Det er først når man har succes med at ramme flere nichemarkeder med held, at man som flyselskab kan fylde sine fly. Med denne kampagne henvendte SAS sig på en forbilledlig måde til HBT-personer for at vise hvor venligt sindet man er overfor denne specifikke gruppe" 

Skrevet af Flemming Juul