Rejsebranchen slås om sengepladser

riu star tourDe seneste år er kinesere og russere strømmet til de samme populære feriemål, som danskerne. Det betyder stor mangel på hotelsenge i højsæsonerne, og kampen mellem rejsearrangørerne er benhård.

Derfor er det vigtigt for Star Tour nu at sætte sig 100% på RIU hotelkæden, der tæller 36 eksklusive hoteller over hele verden, og som de eneste tilbyder indkvartering her fra vintersæsonen 2015/16. Star Tour vil fremover sende ca. 20.000 kunder på ferie på et RIU hotel pr. år.

”I kraft af, at vi er en del af rejsekoncernen TUI, har vi fået eneret på samtlige RUI hoteller fra næste vinter. Hotellerne scorer konsekvent tårnhøjt hos vores kunder og er kendt for en meget høj kvalitet på alle områder. Samtidig giver det lidt mere ro på i forhold til den konstante kamp det er, at skaffe nok gode hotelsenge”, fortæller Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour.

”Det er ikke længere sådan, at vi lige kan sætte ti ekstrafly ind til Middelhavet en sommer, hvis regnen står ned i stænger herhjemme, og efterspørgslen på rejser derfor er enorm. Det har vi gjort mange gange tidligere, men nu er det simpelthen ikke muligt bare at finde de ekstra hotelsenge i højsæsonen”.