Rejseguide for dem, der går dårligt

En million danskere er berørt af en eller anden form for funktionsnedsættelse og er derfor afhængige af, at for eksempel hoteller og attraktioner har adgangsforhold, der tager hensyn til, at ikke alle kan klare trapper, se informationsskilte eller lytte til rejseguiden, skriver ekstrabladet.dk.

 

Ulla Kramer, der er sekretariatsleder i God Adgang, en forening og mærkeordning, der er stiftet af VisitDenmark, Horesta og Danske Handicaporganisationer, fortæller, at gangbesværede typisk gerne vil vide, om der er trapper eller langt at gå fra p-plads til indgangen. Allergikere vil vide, om der har været husdyr på stedet, eller om der er parfume i rengøringsmidlerne. Folk med høreapparat spørger efter teleslynge i foredragslokalet. Og nu kan de få besked på godadgang.dk som indsamler svar på de mange spørgsmål.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.