Rekord for Copenhagen Card

Copenhagen Card har allerede nu solgt 58.000 eksemplarer i år og sætter dermed ny salgsrekord. Kortet er blevet elektronisk, så Wonderful Copenhagen, der administrerer kortet, kan se, hvor turisterne går hen, og hvordan de typisk planlægger deres dag.

 

Attraktionerne bag kortet spænder fra de helt store trækplastre som Tivoli, Zoo, Rosenborg Slot og Rundetårn til mindre kendte attraktioner som eksempelvis Cirkusmuseet i Hvidovre, De Kongelige stalde og Falkonergården i Fredensborg, hvor publikum kan se rovfugle blive trænet til jagt.

 

”Vi ser et tydeligt mønster med, at børnefamilier typisk tager i Zoologisk Have mellem klokken 10 og 12 om formiddagen og derefter tager direkte i Tivoli,” siger Marianne Skafte, salgs- & marketingchef hos Wonderful Copenhagen.

 

”En anden type turister, som har en større interesse i det historiske København og monarkiet, tager turen rundt mellem Amalienborg, De Kongelige Repræsentationslokaler på Christiansborg, Rosenborg Slot og Rundetårn.”

 

I år er en ny attraktion røget direkte op på en andenplads. Det er kanalrundfarten med Canal Tours, som 65% af Copenhagen Card-turisterne benytter. En anden nyhed er Vor Frelsers Kirke, hvor publikum kan

komme helt op i toppen på det snoede tårn. Den særprægede Christianshavner-kirke er røget ind på en 10. plads.

 

De 10 mest besøgte steder er i år Tivoli, Canal Tours, Rosenborg Slot, Rundetårn, De Kongelige Repræsentationslokaler, Amalienborg, Zoologisk Have, Ruinerne under Christiansborg, H. C. Andersen Eventyrhuset og Vor Frelsers Kirke.

 

Copenhagen Card giver gratis adgang til 67 attraktioner, gratis transport i HT-området samt rabat til 30 forskellige restauranter biludlejere mm.

Skrevet af Flemming Juul