SAS chef: Sæson for salg af lavpriser

"I må sandelig have for mange ledige pladser, når I nu er parat til at sætte én million pladser på udsalg," marketingdirektør Per Møller Jensen.

 

"Som det også fremgår af vores trafiktal – og årsregnskab i dag – er der en fin belægning på op mod 80 procent, men der er fortsat 20 procent at sælge før flyene er fyldte. Vi vil gøre alt, hvad vi kan for, at folk skal få øje på os og vore lave priser."

 

"Det er kort tid med salg fra 18. til 30. august. Og så én million!"

 

"Nu sælger vi rent faktisk 25 mio. billetter på årsbasis, og det er til en lang periode. Helt fra 1. oktober til 31. marts, og der er et par tynde vintermåneder imellem. Naturligvis er der da ruter, hvor vi har ledige pladser oversøiske (Chicago og Dubai) – og andre hvor vi har stor kapacitet (London, Paris, Aalborg)."

 

"Rejsebureauerne er med. Sker det alligevel ikke gennem direkte salg?"

 

"Jo, en stor del, men agenterne plejer at være aktive. De kan bruge lavpriser til mange formål og mange af deres kunder."

 

Her er nogle priseksempler: Dubai retur 3.495 kr., Chicago retur 3.995 kr., London enkelt 495 kr., Paris enkelt 495 kr. og Aalborg enkelt 245 kr.

 

 

Skrevet af Ejvind Olesen