SAS får pris for krisekommunikation

Det er selskabets anvendelse af Facebook i forbindelse med askeskyerne, der har givet flyselskabet prisen.

 

“For os har det vigtigste været at hjælpe de strandede kunder, hvilket betød, at vi måtte gå nye veje. Facebook gav os muligheden for at have dialog med tusinder af kunder, som vi kunne holde løbende opdaterede. Indsatsen medførte 1.000 nye fans hver dag”, fortæller Christina Ericsson, director, online strategy and communications.

 

Jury’en var mest begejstret for SAS’ evne til lynhurtigt at kreere et internt Facebook-team af frivillige fra forskellige afdelinger i flyselskabet.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.