Afstemningen om vinderen af kategorien blev afgivet med over 70.000 stemmer. Konkurrencen organiseres af Edge Media.
SAS’ første store HBT-aktivitet blev en af de mest bemærkede kampagner i 2010 på de sociale medier, Love is in the air, som afsluttede verdens første gay og lesbiske bryllup i luften, oplyser SAS, der tilføjer, at i slutningen af sidste år blev der lanceret en gay-videoversion af det populære koncept SAS Crew Guide med Let’s Dance-favoritten Anton.
”Dette er en stor anerkendelse af SAS. På under to år er vi gået fra at være nærmest usynlig på det globalt ekspanderende HBT-rejsemarked med en ekstrem købestærk og loyal kundekreds til nu at være anerkendt som et af verdens mest HBT-venlige flyselskaber,” siger Anders Lindström, PR-chef i SAS.
Der er flere informationer på www.sas.se/gay.
Udover SAS vandt Stockholm kategorien Favorite LGBT-friendly city. SAS samarbejder med VisitSweden i USA for at positionere Sverige som en ledende HBT- destination.