SAS justerer tilbud ombord

SAS-stewardesse-kabineResultatet af en kundeundersøgelse blandt 4.500 adspurgte viser, at kunderne sætter pris på enkeltheden ved SAS Go & Plus, og at 85% er positivt eller neutralt indstillet over for konceptet.

I undersøgelsen kom det også frem, at kunderne ønsker en tydeliggørelse af konceptet og flere forbedringer. Det fører til tre hovedlinjer i udviklingen: Forbedring af mad og drikke, justering af det samlede koncept ombord, samt tydeliggørelse af forskelle mellem Go og Plus.

Kunderne ønsker reelle måltider på længere flyrejser, og snacks og drikkevarer på kortere flyvninger. Derfor ændrer SAS konceptet og reducerer til et cafetilbud på rejser i Norden og et udvidet madkoncept på rejser ud i Europa. Cafetilbuddet har fokus på snacks og drikkevarer, mens der ud i Europa indføres et nyt aftenmåltid på Plus, Bedre præsentation og servering i klassiske Orrefors-glas, varmt brød til måltidet. Der tilbydes et udvalg af frisk mad i forn af sandwich, salater og varme wraps, samt kontinuerlig opdatering af menu.

Madoplevelsen vil blive forbedret for alle på interkontinentale flyvninger. Alle måltider vil i løbet af året blive opdateret og indpakningen forbedret med ny emballage. Champagne genintroduceres før afgang på Business. SAS Go inkluderer vand før afgang og alkoholfri drik med måltidet. Alkoholiske drikke indgår i SAS Business og SAS Plus og kan købes på SAS Go