SAS klar med ny reklamekampagne

1. september var det to år siden, SAS lancerede sin nuværende kommunikationsstrategi. En strategi med fokus på danskernes emotionelle bånd til SAS og de produktfordele, der differentierer selskabet fra konkurrenterne. Kommunikationsformen har været livsstilsimage kombineret med lyriske fortællinger i printannoncer.

 

Men en finanskrise senere har forbrugerne ændret adfærd og styrken af den type kommunikation er betydeligt svækket. Fra næste uge vil danskerne derfor opleve en ny side af SAS.

 

Kommunikationsstrategien er grundlæggende den samme, men kanterne er skarpere. Eksekveringen antager en ny, mere direkte form, og afspejler den virkelighed, SAS, ligesom andre store virksomheder, befinder sig i dag.

 

”Selv om vi følger samme kommunikationsstrategi, har vi set behov for at skærpe måden, vi kommunikerer på,” siger marketingdirektør i Danmark, Christian Linnelyst, til Markedsføring og tilføjer: ”Vi ændrer symbolikken – ved at differentiere os tydeligere.”

 

Det er igen reklamebureauet Wibroe, Duckert & Partners, der har udviklet det kreative koncept for SAS.

Skrevet af Henrik Baumgarten