SAS mister ikke businessclass passagerer

Salget af businessclass billetter med SAS ser ud til at have fundet et stabilt leje efter finanskrisen. I Danmark har virksomhederne bestemt, hvor de vil placere sig i prisskalaen.

Det siger marketingdirektør Per Møller Jensen (foto) til takeoff.dk ”Vi har en god belægning på vores store businessclass-områder på langruterne, og efter forventning på øvrige ruter.

På verdensplan ligger vort salg på businessclass i alle flytyper tre-fire procent over sidste år, men selvsagt mest på langruterne. Den fordeling er kendt for alle de store ruteselskaber.

På vort hjemmemarked er der en lille fremgang i Sverige og Norge, og en tilbagegang på salget på et par procent i Danmark, men det ser ud til, at vi henter det allerede her i 1. kvartal.

Vi kommer ikke tilbage til det, der var engang med salget af de dyreste billetter til vore stamkunder, men der er nu en fornuftig balance, som svarer til vore forventninger,” slutter han.

Det er ikke nogen hemmelighed, at service og komfort på Europaruter ombord på flyene på businessclass ikke udgør den ultimative forskel – bortset fra et tomt midtersæde og en højere pris.

Sådan er det på  næsten alle ruteselskaber.

 

Skrevet af Ejvind Olesen