SAS og Etihad i codeshare

etihad new liveryAftalen, som skal have myndighedernes godkendelse, vil styrke begge selskabers mulighed for bedre forbindelser til og fra flere europæiske byer. SAS er Etihad 47. partnerskab på globalt plan og nr. 22 i Europa. For SAS er Etihad codeshare-partner nr. 23 og den tredje partner med en stærk position i Mellemøsten.

Begge flyselskaber vil udvikle en aftale om loyalitetsprogrammer, som vil være til fordel for medlemmer af såvel Etihad Guest-program som EuroBonus.

Kevin Knight, Etihads Chief Strategy Officer: ”Denne codeshare-aftale vil åbne adgangen til Stockholm, Oslo og København samt til en række andre byer i Skandinavien. Den vil forbedre rejsemuligheder og forbindelser for passagererne og styrke vores bånd til Europa”.

Aftalen betyder, at SAS placerer sin SK-kode på Etihads flyvninger mellem Abu Dhabi og Bruxelles, Düsseldorf, Frankfurt, Rom, Milano, Zürich, Geneve og London Heathrow. Modsat kan Etihad Airways placere sin EY-kode på SAS-flyvninger fra de samme destinationer undtagen Bruxelles og til SAS hubs i København, Oslo og Stockholm.

EY-koden placeres også på flyvninger videre fra København til Billund og Ålesund, fra Oslo til Ålesund, Kristiansand, Trondheim og Stavanger samt fra Stockholm til Umeå, Sundsvall og Östersund.

”Vi er meget tilfredse med det nye codeshare-samarbejde med Etihad, og vi ser frem til at øge trafikken mellem Skandinavien og Mellemøsten”, siger Eivind Roald, Executive Vice President & Chief Commercial Officer, SAS.

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.