SAS refunderer 30.000 aske-billetter

Refusionerne omfatter både selve billetprisen og de hotelregninger, som kunderne er blevet påtvunget på grund af flystoppene, skriver Newspac ifølge ekstrabladet.dk.

Ifølge SAS egne oplysninger mangler flyselskabet endnu at refundere omkring 5.000 kunder, men de fleste vil ifølge pressechef Mikkel Thrane få deres penge uden problemer. Han nævner, at omkring 4.000 SAS-kunder, der strandede ude i verden også har fået dækket deres hotel og forplejning.

Det skandinaviske flyselskab har tidligere nævnt, at askeskyerne har kostet selskabet omkring 700 millioner svenske kroner, og heraf mener Sydbanks aktieanalytiker Jacob Pedersen, at omkring en tredjedel går til erstatninger til de ramte kunder.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.