SAS solgte lavprisbilletter for over 100 mio. kr.

I aftes ved midnat sluttede SAS brandudsalg af lavprisbilletter fra oktober og et halvt år frem. Det er også en gyldighedslængde på tre måneder mere end sædvanligt. Det var en særdeles tilfreds marketingdirektør fra SAS i hovedsædet i Stockholm, Per Møller Jensen (foto), som orienterede sig om det foreløbige resultat.

 

"Salget er gået over forventning, og det er der flere grunde til. De interkontinentale ruter har solgt godt, og naturligvis også de sædvanlige favoritter som London og Paris, men også indenrigs til Aalborg har hittet, " siger Per Møller Jensen til takeoff.dk.

"Naturligvis har konkurrenterne prøvet at matche os. Det havde vi også ventet fra Air France, Lufthansa og British Airways samt lavprisselskaberne. Norwegian kom vel med et bud på 300.000 billetter til et langt mindre netværk.

Medvirkende til det store salg kan have været, at vi har indført en lavpriskalender på vores webside. Den giver et godt overblik over på hvilke tidspunkter de allerbilligste billetter var tilgængelige," slutter han.

 

SAS opgiver ikke, hvor meget, der er solgt billetter for, men man gætter næppe meget forkert ved at anslå beløbet til op mod 150 mio. kr.

 

Skrevet af Ejvind Olesen