SAS til kamp mod lavprisaktører

Ifølge dagbladet Børsen siger viceadm. direktør i SAS, John Dueholm, at kombinationen af høj præcision, selskabets kommercielle platform og betydelige omkostningsreduktioner har styrket selvtilliden og givet mulighed for at agere mere aggressivt og offensivt, skriver business.dk.

 

Man er nået i mål med omkostningsbesparelser på 5,6 milliarder svenske kroner af de 7,8 milliarder, der er målet i Core SAS strategien og ifølge IR-chef Sture Stølen kan omkostningerne bringes yderligere ned, så man kan håndtere konkurrencen fra lavprisselskaberne på en mere kontant måde.

 

Han lover øget aggressivitet i prissætningen og minder om, at SAS toplinje nu er i balance og at man de seneste to år har reduceret omkostningerne med 20% og øget business-belægningen til USA og Asien med 20-30%.

 

Hertil kommer flere i business-sæderne i Europa, hvor SAS oplever en stigning på 10-20%.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.