SAS vil rykke del af flyflåden ud af Skandinavien

9

sas airbus a330-300 enhancedLUFTFART: Det har SAS-direktør meldt til medarbejderne på intranettet for SAS-ansatte, skriver DR.dk

”Det vidner om, at SAS er under et umådeligt pres,” siger aktieanalysechef i Sydbank, Jacob Pedersen.

I meddelelsen på SAS intranet står, at SAS vil reducere sine omkostninger bl.a. ved at ”operere på nye måder inklusiv en mulig åbning af en AOC (base, red) uden for Skandinavien.”

En base i f.eks. Sydeuropa eller Irland vil give SAS mulighed for at ansætte personale på lokale vilkår, hvilket betyder lavere omkostninger.

”En udflagning kan betyde, at de vilkår, som nuværende SAS-medarbejdere har, bliver underbudt kraftigt. Det vil betyde, at man kan ansætte medarbejdere til langt billigere penge,” siger Jacob Pedersen.

 

Skriv en kommentar

9 Comments on "SAS vil rykke del af flyflåden ud af Skandinavien"

Notify of
avatar
Søren Hansen
Søren Hansen

Så skal der forhandles igen i SAS og derfor skal ledelsen have noget at true med for at få deres medarbejdere til at makke ret.

Utroligt at de ikke har bare et andet ledelsesværktøj end trussel.

Godt jeg ikke arbejder i det primitive selskab.

Tom
Tom

Overenskomst forhandlingerne nærmer sig starten af 2017 – det er så usmageligt at medarbejderne skal presses på den måde – kold og kynisk trist vores samfund er nået dertil.

Peter
Peter

Hmm ligesom Norwegian;)

Ex SAS kunde
Ex SAS kunde

Ja ja, SAS er ikke bedre end lavprisselskaberne, men igen er det jo alle andres skyld. SAS ville klare sig meget bedre hvis de stadig havde monopol.

Ground
Ground

Når konkurrenterne har succes med at købe arbejdskraften udenlands og dermed have lavere priser som tager kunder fra SAS, er det vel forståeligt nok. Naivt at tro det nuværende setup kan fortsætte.

Fjæsingen
Fjæsingen

Det er blevet en rigtig lortebrance..

JT
JT

Det er skibs-branchen om igen….. Trist :-((

Ground
Ground

Mht at presse medarbejderne, så burde “invasionen” af andre selskaber med andre forretningsmodeller da være grund til større bekymring. Jeg ville da være mere bekymret hvis ledelsen ikke gjorde noget og bare ventede på at politikerne i EU evt lavede lovændringer. For dét har jeg svært ved at forestille mig sker lige med det samme. Omkostninger til lønninger er efterhånden det eneste værktøj som findes tilbage man har i kassen hvis man skal forsøge at gamle op med “de andre”

Loffen
Loffen

Ha ha, kritiserer Norwegian opp og ned, men SAS kopierer dem i ett og alt.

wpDiscuz