SAS vil tiltrække erhvervsfolk

2019/08/defaultmain.jpgKampen om de erhvervsrejsende er spidset til og afgørende for det skandinaviske flyselskabs udvikling.

Flere bonuspoint, mindre luksus og flere afgange er recepten hos SAS, skriver Dagens industri ifølge travelreport.se.

Markeaet for forretningsrejser faldt sidste år med 3% ifølge branchestatistikker. Årsagen er, at virksomhederne tilpasser sig til den svage konjunktur gennem færre og billigere rejser. SAS regner med, at halvdelen ar billetterne bookes til tjenesterejser.

SAS kommercielle chef, Joakim Landholm, deler dog ikke branchens mening om, at der bliver færre rejsende.

”Det vi ser, er at rejserne vokser 6-7% årligt. Størstedelen er privatrejsende, men også antallet af erhvervsrejser er stigende”.

Alligevel gælder det om at tilpasse sig til de nye krav fra de rejsende. SAS har udvidet sit loyalitetsprogram Eurobonus. Målet er, at Eurobonuskunderne skal stå for halvdelen af rejserne næste år. I dag er tallet omkring 40%.

”Nu er det også muligt at benytte pointene ombord”, siger Elisabeth Manzi fra presseafdelingen.

Flyselskabet har desuden skrottet de tre klasser på kortere distancer og erstattet dem med to nye.

Den tredje hjørnesten i SAS flirt med de forretningsrejsende er de 47 nye flyruter, som starter i år.