Scandic får fælles salgsdirektør

Peter Hansen er ny fælles salgsdirektør for Scandic i Danmark.

HOTELLER: Danmarks største hotelkæde smækker sine to salgsafdelinger, Corporate og MICE, sammen og får fælles salgsdirektør. Sidste år kom Scandic for første gang over en mio. overnatninger i Danmark. Kæden har to nye hoteller på vej.

Peter Hansen, der siden 2011 har været chef for Scandics salgsafdeling Corporate, er nu også ansvarlig for MICE. Hotelkæden sammenlagde ved årsskiftet sine to salgsafdelinger, Corporate og MICE.

Scandic har foreløbig 23 hoteller i Danmark. Næste efterår kommer yderligere to, begge i København, Scandic Kødbyen og Scandic Falkoner. Peter Hansen skal stå i spidsen for ensretning af salgsstrategien og kulturen i organisationen.

Casper Puggaard, salgs- og marketingsdirektør for Scandic Danmark, siger til standby.dk: ”2016 blev rekordår for Scandic i Danmark, ikke mindst pga. af de mange internationale kongresser i København. Der er på et typisk år i København op mod 200.000 kongresovernatninger – sidste år var der 400.000. Samlet havde Scandic-hotellerne sidste år for første gang over en mio. overnatninger i Danmark.”

Scandic Hotels har otte af sine 23 danske hoteller i Storkøbenhavn, heraf fem i centrum.

I slutningen af næste år åbner Scandic to nye hoteller i centrum af København. Nybyggede Scandic Kødbyen får 370 værelser, mens Scandic Falkoner, som Scandic overtager fra Radisson, får ca. 330. Der bygges 160 værelser ovenpå den lave del af Falkoner-bygningen.

Scandic melder også om god vækst i ud over København i Aarhus og Aalborg, mens der er mere begrænset vækst i resten af provinsen, siger Casper Puggaard og tilføjer, at Scandic ”hele tiden er på jagt efter mere kapacitet.”

Foreløbig har Scandic over 3.800 hotelværelser i Danmark, men med Falkoner og Kødbyen kommer kæden over 4.000 hotelværelser.