Scandic gør meget for gæster med funktionsnedsættelse

Det sker blandt andet med en ny tjeneste på hjemmesiden, hvor alle kædens hoteller beskriver præcist, hvilke hjælpemidler og muligheder de tilbyder gæster med funktionsnedsættelse. I 2010 indretter man desuden 150 nye handicapvenlige værelser.

 

”Det er en langsigtet satsning, og vores egen handicapambassadør, Magnus Berglund, driver arbejdet. At vi har stokholder i receptionen, vækkeur til døve og kaffekopper, som man kan nå fra en kørestol, er nu en selvfølgelighed på alle vores hoteller”, siger Frank Fiskers, koncernchef og adm. dir. på Scandic Hotels.

 

Kæden har i de seneste seks år arbejdet aktivt med tilgængelighed. Som noget nyt har Scandic i efteråret lavet en komplet gennemgang af alle sine hoteller for at se, hvordan de opfylder behovene hos gæster med særlige behov. På hvert hotels hjemmeside er svarene på 80 spørgsmål offentliggjort, så man kan læse om alt fra afstanden mellem parkeringspladsen og indgangen, til bredden på hotelværelsernes døråbning.

 

”Vi nøjes ikke med at oplyse, at hotellerne er tilgængelige for alle; nu gør vi åbent rede for, hvilke muligheder og forhindringer, der er på hvert hotel”, siger Magnus Berglund.

 

”I Europa er der 50 millioner med funktionsnedsættelse, som skal have samme mulighed for at rejse og bo på hotel som alle andre. De er også en økonomisk kraft at tage i betragtning, og for Scandic er satsningen en lønsom investering”, siger Frank Fiskers.

Skrevet af Flemming Juul