Scandic har store ambitioner for uddannelse

Scandic Business School vil være den bedste inden for hotel- og restaurantbranchen i Norden. På sigt kan skolen uddanne ansatte fra eksterne virksomheder i branchen.

”Scandic Business School har ambition om at blive den bedste i Norden inden for hotel- og restaurantbranchen og udvikle ledere og medarbejdere til deres fulde potentiale,” siger den nye direktør for SBS, Stephan Stahl, der har 25 års erfaring fra hotelbranchen.

SBS’ nye uddannelsesprogram, Service@Scandic, er hotelkædens største satsning på at forbedre team spirit hos medarbejderne. Ifølge Scandic har undervisningen allerede givet resultater med en forbedring på 5 pct. i, hvordan Scandics’ gæster vurderer hotelkædens service.

Scandic Business School har uddannelse og træning på flere niveauer for områder som ledelse, salg, service, overenskomst og arbejdsmiljø. Uddannelserne holdes bl.a. på hotellerne suppleret med en række kurser. Foreløbig har over 4.500 af Scandics 6.600 medarbejdere deltaget i kurserne.

”Jeg udelukker ikke, at Scandic kommer til at udbyde vores uddannelse til virksomheder uden for Scandic en gang i fremtiden,” siger Stephan Stahl.

Scandic har 160 hoteller i ni lande, heraf 24 i Danmark. Samlet har kæden 29.910 hotelværelser og en årsomsætning sidste år på 842 mio. euro.