Scandic-hjælp ved specielle behov

”Alle tænkelige informationer for gæster med specielle behov samles nu på et og samme sted. På hvert hotels hjemmeside findes nu svar på de 80 almindeligste spørgsmål. For eksempel hvor langt der er fra parkeringen til indgangen, om der er teleslyngeanlæg eller hvor bred døråbningen er ind til værelset”, fortæller kædens handicapambassadør Magnus Berglund.

 

 

Scandic har de seneste måneder gennemgået alle sine hoteller og man har målt, testet og vurderet de muligheder og forhindringer som findes. At rejse med specielle behov stiller ofte større krav til planlægning og den nye information vil lette planlægningstiden inden rejsen.

 

”Vi nøjes ikke med at oplyse, at hotellet er tilgængeligt for alle, vi beretter også om hvor og hvilke eventuelle hindringer, man kan støde på, alt samlet på hvert hotels hjemmeside og listen bliver kontinuerligt opdateret med ny information”, siger Magnus Berglund.

 

For cirka fem år siden startede Scandic aktivt med at undersøge tilgængeligheden, og siden har man set en forøgelse i antallet af gæster med funktionsproblemer.

Skrevet af Flemming Juul