Scandic nomineret til at vinde Climate Cup 2008

Bæredygtig hoteldrift er både sund fornuft og forretning for hotelkæden Scandic. Miljøet er et varemærke for hotelkæden, der er kendt for at tænke bæredygtighed ned i mindste detaljer. Det er alt fra affaldsspande med 3 fraktioner til affaldssortering, sæbedispenser til krav om at deres leverandører også tager alle nødvendige hensyn til miljøet.

 

– Som Nordens førende hotelkæde er det vores pligt at tage ansvar. Og vi gør det gerne. Vi ønsker at nedsætte miljøbelastningen og aktivt bidrage til et bæredygtigt samfund,” fortæller Jens Mathiesen, adm. direktør for Scandic Danmark.

 

Han glæder sig over, at Scandic er blevet nomineret til både Reduktionsprisen og Strategiprisen. Climate Cup 2008 priserne bliver uddelt på Nordic Climate Solutionskonferencen på tirsdag den 25. november.

 

Bæredygtighedstanken er en fasttømret del af Scandickulturen. Siden 1994 er mere end 11.000 engagerede medarbejdere blevet uddannet i spørgsmål, der vedrører bæredygtighed.

 

– Vi tænker bæredygtighed som en udfordring og en løbende proces, som vi også gerne vil dele med vores kunder. Vi har derfor lanceret en offentlig version af vores egen miljømæssige præstationer, Sustainability Live Report, hvor alle vores hoteller indrapporterer deres forbrug af CO2, forklarer Jens Mathiesen. Årets mål er en CO2 reduktion på 30 procent.

 

Scandic har sat sig det ambitiøse mål, at i 2025 vil man være CO2 neutral, og allerede i 2011 vil man reducere forbruget med 50 procent.

 

– Det er slet ikke urealistiske mål, for vi er allerede godt på vej, afslører den bæredygtige direktør, der glæder sig over, at miljøet er kommet øverst på virksomhedernes dagsorden.

Skrevet af Hanne Aaen Lassen