Scandic styrker sin position

Hotelkæden har styrket sin markedsposition – ikke mindst gennem åbning af 11 hoteller i 2010.

 

"Med Scandics stærke udvikling i året er jeg forsigtig optimistisk med hensyn til forløbet i resten af 2011”, siger  Anders Ehrling, president og CEO for Scandic siden efteråret 2010.

 

"Scandic har styrket sin position på det vigtige nordiske marked, hvor en bedret økonomi har givet øget rejseaktivitet og en gradvist stigende værelsespris over hele markedet. Vi åbner yderligere 12 hoteller i 2011 og forbliver fokuseret på vækst, ikke mindst i Norge og Finland. Væksten i omsætning pr værelse har tidligere været drevet af stigende volumen, men i anden halvdel af 2010 registrerede vi stigende værelsespriser og et spring i aktiviteterne på konference- og mødeområdet”, forklarer han.

 

I 2010 steg omsætningen med 14,1% til 754,3 millioner Euro. For sammenlignelige hoteller steg omsætningen i gennemsnit 3.6%. RevPAR steg med 8,8%. For sammenlignelige hoteller steg RevPAR 3.1%. EBITDA blev 61,8 millioner Euro.

 

I årets løb blev der åbnet 11 nye hoteller med sammenlagt 2.123 værelser, mens fem nye hotelprojekter blev lanceret med tilsammen 687 værelser.

Skrevet af Flemming Juul